Onze dorpshuizen

Door Linda Engels-Strijbosch op 19 april 2023

Afgelopen weekend heb ik veel tijd doorgebracht in het Buurthuis van Mariahout. Mijn dochter van 9 had daar haar eerste echte expositie van kunstwerken die ze gemaakt had bij het kinderatelier. Zo trots als ze was wilde ze natuurlijk beide dagen haar familie rondleiden. Opa’s, oma’s, vrienden en familie en klasgenootjes. Na de tentoonstelling hebben we ook de voorstelling van het kindertoneel meegepikt. Superknap hoor al die jonge talenten. Heel trots ben ik op de jeugd van Laarbeek. Het was een fijne ervaring en een positieve kennismaking met het Buurthuis in Mariahout en de vrijwilligers.

Na het weekend stond er weer politiek op het programma. Op maandagavond hadden de vrouwen van de Laarbeekse politieke partijen een avond voor en door vrouwen georganiseerd in het Ontmoetingscentrum in Beek en Donk. Het was een drukbezochte avond waar zo’n 25 vrouwen met elkaar hebben gesproken over wonen, ondernemerschap, sociale omgeving en gemeenschapskracht. Het was leuk om met vrouwen van verschillende leeftijden en verschillende politieke achtergronden ideeën uit te wisselen.

Het doel om de dorpshuizen in Laarbeekse handen te houden zodat ze van en voor de gemeenschap zijn is zeker geslaagd. Verschillende verenigingen ontplooien er sociaal-culturele activiteiten en de dorpshuizen zijn een gezellige ontmoetingsplek waar iedereen een kopje koffie kan komen drinken. Loop dus gerust een keer binnen in het Ontmoetingscentrum in Beek en Donk, het Dorpshuis in Lieshout of het Buurthuis in Mariahout! Het is zeker de moeite waard.

Linda Engels-Strijbosch,
fractievoorzitter PvdA Laarbeek

Linda Engels-Strijbosch

Linda Engels-Strijbosch is sinds maart 2022 raadslid en fractievoorzitter van de PvdA Laarbeek. Ze woont in Aarle-Rixtel waar ze ook geboren en getogen is. Ze heeft aan de Fontys Hogeschool de opleiding Vastgoed en Makelaardij afgerond en ze heeft een jaar in Australië en Nieuw-Zeeland rondgereisd.

Meer over Linda Engels-Strijbosch