Raadslid en fractievoorzitter

Linda Engels-Strijbosch

Over Linda Engels-Strijbosch

06-15965322[email protected]

Linda Engels-Strijbosch is sinds maart 2022 raadslid en fractievoorzitter van de PvdA Laarbeek. Ze woont in Aarle-Rixtel waar ze ook geboren en getogen is. Ze heeft aan de Fontys Hogeschool de opleiding Vastgoed en Makelaardij afgerond en ze heeft een jaar in Australië en Nieuw-Zeeland rondgereisd. Terug in het Brabantse kwam ze te werken in diverse Laarbeekse supermarkten. Voor de Waterschapsverkiezingen in maart 2023 stond Linda op nr. 11 op de kandidatenlijst van de PvdA voor het Waterschap Aa en Maas.

Het werk in combinatie met de opvoeding van drie jonge kinderen is een druk bestaan, maar samen met haar man zorgt ze ervoor dat hun jonge gezin in balans is en dat er ruimte is om ook op maatschappelijk vlak een bijdrage te leveren. De cursus politiek actief van de gemeente Laarbeek heeft ze met veel belangstelling gevolgd en van september 2020 tot maart 2022 is ze commissielid Ruimtelijk Domein geweest. Ook is ze een tijd bestuurslid geweest van de PvdA Laarbeek. Ze zet zich in voor de PvdA omdat deze partij sociaal en vooruitstrevend is. “Het is een leuke club enthousiaste mensen met het hart op de juiste plek”, aldus Linda. Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2022 was Linda de lijsttrekker van de PvdA Laarbeek.

“Wonen is een grondrecht. De gemeente moet ervoor zorgen dat iedereen een fatsoenlijk en betaalbaar dak boven zijn hoofd heeft. Daar ga ik me voor inzetten.”