Coördinator Ombudsteam

Peter Klomp

Peter Klomp is geboren in Lieshout en getogen in Son en Breugel. Hij heeft in Eindhoven de HBS gedaan, vervolgens HTS werktuigbouwkunde, meet- en regeltechniek, milieukunde en daarna hogere akoestiek in Antwerpen. Na zijn afstuderen in 1973 was hij werkzaam bij de TU/e, de Milieudienst Helmond en de Fontys Hogeschool Eindhoven. In 1991 richtte hij in Nuenen het akoestisch adviesbureau db/a consultants op dat adviezen opstelt om geluidhinder door onnodig lawaai te voorkomen. Inmiddels heeft zijn zoon het adviesbureau voortgezet.

Peter is al ruim 40 jaar lid van de PvdA. Hij werd lid vanwege zijn sociale betrokkenheid met mens en maatschappij. Ook het linkse klimaat tijdens zijn studie en zijn latere werk met studenten hebben daaraan bijgedragen. Bij de PvdA Laarbeek is hij 7 jaar lid geweest van het bestuur en hij is één periode lid en daarna plaatsvervangend lid geweest van de commissie Ruimtelijke Zaken.

“De zorg voor ouderen en eenzamen is een taak van de gemeente, maar de gemeente moet wel voldoende geld krijgen van het Rijk. De PvdA zet zich daarvoor in, daarom steun ik de PvdA in Laarbeek. Wat ik ook belangrijk vind is dat we gevaarlijke verkeerssituaties in onze dorpen aanpakken, zodat jong en oud veilig thuiskomt.”