Liefhebster van groen

Door Linda Engels-Strijbosch op 6 april 2023

Ik ben lid van de Partij van de Arbeid omdat het ‘rode’ sociale gevoel me erg aanspreekt. Dat we strijden voor een samenleving waarin niet het eigenbelang telt, maar het belang van ons allemaal. Bij GroenLinks zie ik heel duidelijk de ‘groene’ strijd voor het klimaat. En dat is precies hoe voor mij deze twee partijen een aanvulling zijn op elkaar. Ik ben dus een liefhebster van groen. Daarom ben ik vorige week ook lid geworden van GroenLinks; ik ben nu zoals dat heet duolid.

Ik geloof namelijk dat samenwerken ons sterker maakt. In een versplinterd politiek landschap is het belangrijk om actief de samenwerking met onze politieke vrienden op te zoeken. Want problemen als het woningtekort, stijgende prijzen en de klimaatcrisis vragen om eerlijke en duurzame oplossingen. PvdA en GroenLinks hebben landelijk en provinciaal de krachten al gebundeld en PvdA Laarbeek wil op lokaal niveau ook de mogelijkheden van linkse samenwerking verkennen. Op onze Algemene Ledenvergadering hebben we daarom met PvdA-leden en enkele GroenLinks-leden een eerste discussie gevoerd over samenwerken en het duolidmaatschap.

Onze afdeling heeft bij de afgelopen verkiezingen samen met GroenLinks campagne gevoerd in Laarbeek en in Gemert. Dat was leuk om te doen en we kregen positieve reacties. Hoe we de linkse samenwerking verder vorm willen geven in Laarbeek is iets dat we de komende tijd verder gaan uitzoeken. Hoe ziet een gezamenlijke linkse agenda eruit? Hoe bouwen we aan een links-progressieve beweging die mensen weer vertrouwen geeft in de politiek? Wil je meedenken en meepraten over de linkse samenwerking, stuur dan een mail naar [email protected]

Linda Engels-Strijbosch,
fractievoorzitter PvdA Laarbeek

Linda Engels-Strijbosch

Linda Engels-Strijbosch is sinds maart 2022 raadslid en fractievoorzitter van de PvdA Laarbeek. Ze woont in Aarle-Rixtel waar ze ook geboren en getogen is. Ze heeft aan de Fontys Hogeschool de opleiding Vastgoed en Makelaardij afgerond en ze heeft een jaar in Australië en Nieuw-Zeeland rondgereisd.

Meer over Linda Engels-Strijbosch