Veel leesplezier gewenst

17 januari 2024

Vorige week woensdag was het dan eindelijk zover, Alebieb werd geopend. Vanwege het verdwijnen van de boekencollectie zijn een aantal inwoners van Aarle-Rixtel een initiatief gestart voor een jeugdbieb in het Heemhuis. U zult er vast wel over gehoord hebben. Het was een drukke en gezellige bijeenkomst en ook de pers was aanwezig. De ruimte is niet zo groot, dus het was wel dringen geblazen. Daar stoorden de kleinsten onder ons zich niet aan. Zoals kinderen dat doen, pakten ze een boek en gingen zitten bladeren. Heerlijk om te zien, daar doe je het voor.

In een mum van tijd waren er vele vrijwilligers aangemeld om de bieb te bemannen tijdens openingstijd. Waar de vorige bieb de bemande uren steeds verder terugschroefde, is dat bij de nieuwe bieb juist het tegenovergestelde. Een gezellig praatje en een handgeschreven kaart is de norm. Mooie ontmoetingen ontstaan er, met aandacht voor elkaar. Nog een pluspunt  in deze samenwerking is de kennismaking met het Heemhuis. Daardoor worden de ouders en de kinderen betrokken bij het behoud van ons erfgoed.

Zo heeft dit verhaal gelukkig een positief einde. Want het zal u niet zijn ontgaan dat de PvdA zich tot het laatst hard heeft gemaakt voor behoud van de bibliotheek met boekencollectie. De PvdA is trots op alle initiatiefnemers en vrijwilligers die zo ontzettend hard hebben gewerkt om Alebieb te realiseren. Het is prachtig geworden en zeker de moeite waard om eens binnen te lopen voor een boek, een praatje of een kopje koffie. We wensen alle peuters, kleuters en schoolgaande jeugd van Aarle-Rixtel veel leesplezier en blazen nu het verhaaltje uit.

Fractie PvdA Laarbeek