Ogen en oren van het waterschap

Door Gäby Vereijken op 20 september 2023

Het waterschap Aa en Maas gaat met nieuwe streekpanels van start. De streekpanels zijn bedoeld om burgers te betrekken bij het waterschapswerk, want dat heeft grote impact op de leefomgeving van mensen. Denk aan het zorgen voor schoon en voldoende water en het klimaatbestendig inrichten van watersystemen. Voor elk van de vier districten van het waterschap Aa en Maas is er een streekpanel: Beneden Aa, Boven Aa, Raam en Hertogswetering, met daarin mensen van verschillende politieke partijen.

De PvdA-fractie van het waterschap Aa en Maas heeft bekend gemaakt wie er voor de PvdA in de streekpanels plaatsnemen. Voor het district Beneden Aa, waar Laarbeek onder valt, zijn Renee Coolen en Jeannette van der Sanden uit Beek en Donk voorgedragen. Renee is in de gemeente Laarbeek commissielid voor de PvdA en Jeannette is secretaris van de plaatselijke PvdA-afdeling. Via informatieve bijeenkomsten worden de panels geïnformeerd over projecten van het waterschap en als ogen en oren van het waterschap kunnen de panelleden regiospecifieke zaken bij het waterschap inbrengen. De streekpanels zijn in de plaats gekomen van de regiocommissies. Ze reiken ook de Groen-blauwe handdruk uit voor duurzaamheidsinitiatieven. Die aanmoedigingsprijs ging vorig jaar onder andere naar de Janmiekeshoeve in Mariahout.

Afgelopen weekend heeft de PvdA-fractie van het waterschap nader kennisgemaakt met de panelleden van de PvdA. Op de foto staan Dagelijks Bestuurder Sikko Oegema, ikzelf als Algemeen Bestuurder van het waterschap en de leden van de streekpanels Jeannette, Renee, Han, Leo, Hans en Steven. Léon en Mari waren verhinderd en staan niet op de foto. De PvdA vindt het belangrijk dat het waterschap midden in de samenleving staat en we hopen samen met de streekpanels de bewustwording over de waarde van water in het Aa en Maas gebied te bevorderen.

Gäby Vereijken,
fractievoorzitter PvdA Aa en Maas
& voorzitter PvdA Laarbeek

Foto: PvdA Aa en Maas bestuurders en streekpanelleden
Gäby Vereijken

Gäby Vereijken is in 1972 geboren in Beek en Donk. Ze studeerde Levensmiddelentechnologie, Sociaal Pedagogische Hulpverlening en Bedrijfskundig Management. Haar politieke interesse ligt bij duurzaamheid en bij sociale onderwerpen als de jeugdzorg en maatschappelijke ondersteuning.

Meer over Gäby Vereijken