Vervanging PvdA wethouder Greet Buter

Door Gäby Vereijken op 9 november 2020

Met het vertrek van PvdA-wethouder Greet Buter naar Deurne hebben de Laarbeekse coalitiepartijen gekeken naar de wijze waarop de vrijvallende taken het beste opgevangen kunnen worden. Mede in het licht van de resterende bestuursperiode is er in goed overleg besloten de achterblijvende taken te verdelen onder de overige collegeleden. Daarmee levert de PvdA voor de resterende periode van ongeveer een jaar géén nieuwe wethouder. De PvdA blijft niettemin volwaardig deelnemen aan de coalitie.

Afdelingsvoorzitter Gäby Vereijken: “We staan voor de volle 100% achter het coalitieprogramma en zien voldoende kansen om ons links geluid te kunnen laten horen.”

Fractievoorzitter Hans Strijbosch: “Greet heeft een stevige basis gelegd in haar portefeuille de afgelopen 6,5 jaar. Ik heb er alle vertrouwen in dat de overige wethouders hier verder goed invulling aan zullen geven.”

In de collegevergadering van 17 november aanstaande wordt besloten over de precieze portefeuilleverdeling.

Gäby Vereijken

Gäby Vereijken is in 1972 geboren in Beek en Donk. Ze studeerde Levensmiddelentechnologie, Sociaal Pedagogische Hulpverlening en Bedrijfskundig Management. Haar politieke interesse ligt bij duurzaamheid en bij sociale onderwerpen als de jeugdzorg en maatschappelijke ondersteuning.

Meer over Gäby Vereijken