Komkommertijd

Door Gäby Vereijken op 20 juli 2022

Met de stukken voor de komende Laarbeekse raadsvergadering nog op de picknicktafel kijk ik eens rond in mijn tuintje. Brandende zon op het gras, een gortdroge moestuin. Terwijl de komkommerplant andere jaren volop komkommers geeft, hangt er nu slechts een verschrompeld stukje groen van amper een centimeter groot. Met de vakantie voor de deur denk ik terug aan het afgelopen politieke jaar. Het was voor de PvdA Laarbeek een bewogen jaar. Na de verkiezingen zijn we met een nieuwe energieke fractie onze draai aan het vinden in een veranderd politiek Laarbeek. Hoe kunnen we recht doen aan al die extra stemmen die we kregen, aan de mensen die een beroep doen op de gemeente omdat hun bestaanszekerheid onder druk staat? Hoe kunnen we de politiek dichter bij de mensen brengen?

Dat doen we onder andere door stukjes te schrijven op onze website, op social media en in DeMooiLaarbeekKrant. Wekelijks stemmen we met onze fractie af wat we zullen schrijven. Soms is het informatief, soms willen we duidelijk maken waar we als partij voor staan en wat we met uw stem doen. Er zijn veel onderwerpen die onze aandacht vragen, vaak met directe invloed achter onze eigen voordeur, maar ook wel eens landelijk of wereldwijd. We willen graag dat de Laarbeekse politiek transparant en open is, begrijpelijk voor iedereen. Daarom is onze insteek van de stukjes positief en inhoudelijk.

Het is dit jaar in mijn tuin geen komkommertijd, maar gelukkig kan ik terecht bij de lokale agrarische ondernemers, die met zorg voor hun gewas en onze omgeving zorgen voor verse groenten als mijn eigen tuintje te droog is. Politiek gezien is het wél komkommertijd, want in de zomer is er een gebrek aan politieke activiteiten en nieuws. We nemen dan ook even een schrijfpauze. Namens de fractie van de PvdA Laarbeek wens ik iedereen een fijne vakantieperiode, neem als het kan de tijd om nieuwe energie op te doen. Tot over een paar weken!

Gäby Vereijken, voorzitter PvdA Laarbeek

Gäby Vereijken

Gäby Vereijken is in 1972 geboren in Beek en Donk. Ze studeerde Levensmiddelentechnologie, Sociaal Pedagogische Hulpverlening en Bedrijfskundig Management. Haar politieke interesse ligt bij duurzaamheid en bij sociale onderwerpen als de jeugdzorg en maatschappelijke ondersteuning.

Meer over Gäby Vereijken