Kadernota 2022: Naar een beter normaal

Door Gäby Vereijken op 8 juli 2021

Deze week bespreekt de gemeenteraad de vierde en alweer laatste kadernota van deze raadsperiode. Wat vliegt de tijd, maar wat is er ook veel gebeurd. Als PvdA Laarbeek willen we graag met u delen waar we in de beleidsplannen voor het volgend jaar de nadruk op willen leggen. Nadruk, want al zijn alle plannen en projecten belangrijk, voor ons als sociaaldemocratische partij zijn er een aantal punten waar wij ons extra hard voor willen maken.

Want wat is er nog veel verdeeldheid in ons land en wat is de ongelijkheid tussen mensen groot geworden. Voor veel van onze burgers voelt het alsof ze minder zijn dan een ander. Omdat er voor hen geen betaalbare woningen zijn in het dorp waar ze opgegroeid zijn en graag willen blijven wonen of omdat hun huidige woning niet meer voldoet gezien de zorg die ze nodig hebben. Voor voldoende sociale woningbouw, toegankelijk en betaalbaar voor onze inwoners, maakt de PvdA Laarbeek zich komende donderdag tijdens het bespreken van de kadernota weer hard.

Ook het aantal kinderen dat een achterstand op school heeft opgelopen neemt toe. Corona is daar een oorzaak van, maar armoede en taalproblemen zeer zeker ook. We moeten ons inspannen om deze achterstanden weer in te lopen, dus na corona niet terug naar het oude normaal, maar naar een beter normaal.

Een beter normaal met meer waardering en ruimte voor de mensen die belangrijk werk voor ons allemaal doen: agenten, leraren en zorgmedewerkers. Een beter normaal waarin burgers en politiek samen de regie weer nemen bij zaken die te belangrijk zijn om van weg te kijken!

In de kadernota bepalen we met elkaar waar Laarbeek het komende jaar haar geld aan gaat uitgeven. Wij zullen staan voor een beter normaal waarin we ieder voor zich inruilen voor meer saamhorigheid!

Gaby Vereijken,
afdelingsvoorzitter PvdA Laarbeek

Gäby Vereijken

Gäby Vereijken is in 1972 geboren in Beek en Donk. Ze studeerde Levensmiddelentechnologie, Sociaal Pedagogische Hulpverlening en Bedrijfskundig Management. Haar politieke interesse ligt bij duurzaamheid en bij sociale onderwerpen als de jeugdzorg en maatschappelijke ondersteuning.

Meer over Gäby Vereijken