Penningmeester

Hans Strijbosch

Over Hans Strijbosch

0492-382298[email protected]

Hans Strijbosch is sinds maart 2024 penningmeester van de PvdA-afdeling Laarbeek. Hij was van 2006 tot 2010 en van 2014 tot 2022 raadslid voor de PvdA in Laarbeek. Na maar liefst 12 jaar raadslid te zijn geweest heeft hij in maart 2022 afscheid genomen van de raad. Hij woont in Aarle-Rixtel en is de trotse opa van Aimée, Milou, Elena, Mathieu en Louise. Voor de Provinciale Staten verkiezingen van 15 maart 2023 stond Hans op nr. 28 op de kandidatenlijst van de PvdA voor de provincie Noord-Brabant.

Hans is als elektrotechnicus ruim veertig jaar werkzaam geweest bij textielbedrijf Artex. Als kaderlid van de FNV is hij daar ook bijna dertig jaar voorzitter van de Ondernemingsraad geweest. Hans is een van de oprichters van de PvdA afdeling Aarle-Rixtel, is bestuurslid geweest en ook commissielid Ruimtelijke Zaken. In de raad heeft zet Hans zich speciaal ingezet voor meer betaalbare (huur-)woningen voor jongeren en ouderen en voor de leefbaarheid in onze karakteristieke dorpen. Ook heeft hij zich hard gemaakt voor een solide armoedebeleid. Daarnaast was het versterken van de natuur en het groen in Laarbeek een van zijn speerpunten.

“Onze gemeente en onze provincie moeten een schone koers varen. Natuurinclusieve landbouw, betere luchtkwaliteit en betaalbare energielasten zijn belangrijk. Een duurzame toekomst begint nu. We mogen de rekening niet naar onze kinderen en kleinkinderen doorschuiven.”