Over ons

De PvdA is een vereniging van ruim 55.000 leden die samen bepalen wat er moet gebeuren. Die leden zijn actief in meer dan 500 plaatselijke afdelingen en twaalf gewesten. Afgevaardigden uit die plaatselijke afdelingen vormen samen het Congres, het hoogste orgaan van de PvdA.

De PvdA afdeling Laarbeek wordt gevormd door de PvdA-leden woonachtig in Laarbeek. In haar beleid is de afdeling volkomen zelfstandig. De landelijke partij ziet er slechts op toe dat uitsluitend PvdA-leden kandideren op een PvdA-lijst voor verkiezingen en verwacht dat elke PvdA-kandidaat een erecode PvdA ondertekent.

In tegenstelling tot lokale partijen heeft de PvdA-Laarbeek wel zijn contacten met PvdA-politici in andere gemeenten, in de provincie en in den Haag.  Dit maakt het mogelijk in den Bosch (de provincie) of in den Haag draagvlak voor onze regionale belangen kunnen verwerven. Verder kunnen wij als afdeling voor onze leden gebruikmaken van de opleidingsfaciliteiten van onze landelijke partij.

Wethouder ;    Greet Buter

De afvaardiging in de raad bestaat uit één persoon:  Hans Strijbosch

Het bestuur van de PvdA afdeling bestaat momenteel uit:

Jo Kobussen: voorzitter

Cockie van Oosterhout, secretaris

Teun van Hoof,  penningmeester

Voor e-mailadressen en telefoonnummers zie onder “wie is wie”